מה הם תפקידיו של עורך דין לענייני ירושה בתל אביב?

כאשר אדם בישראל נפטר ואינו מותיר אחריו צוואה, נכנס לתוקף חוק הירושה המתווה את חלוקת העיזבון בין היורשים בהתאם למידת קרבתם אל הנפטר. אמנם, מדובר בחוק המכוון לחלוקה צודקת והוגנת בהתאם לקודים התרבותיים בישראל, אולם מדובר בחוק כללי שאינו מתייחס אל פרטי העיזבון, וממילא גם לא מאפשר חלוקה שונה בהתאם לראות עיניו של המוריש. מסיבה זו, אנשים רבים בוחרים להותיר אחריהם צוואות.

תפקידו של עורך דין לעריכת צוואות

תפקידו המרכזי של עורך דין צוואה בתל אביב הוא ללוות את האדם הכותב או המוסר צוואה בעל פה (לנוטריון), ולדאוג לכך שתהיה תקפה וחזקה מבחינה משפטית. יש לזכור כי צוואות מערבות לא רק היבטים פיננסיים אלא גם קשרים משפחתיים עמוקים ובאופן טבעי, עלולים להיות אנשים הרואים את עצמם נפגעים מהחלוקה האמורה בהן. כך למשל, הילדים עשויים להתרעם על השארת הדירה בשלמותה לבת הזוג, להתרעם על השארת העסק או דירה להשקעה לאחד מהם, וכן הלאה.

במצבים אלו, כאשר מפרסם רשם הירושות את הכוונה לבצע צוואה, עלולות לצוץ התנגדויות המעבירות את הטיפול באופן אוטומטי לבית המשפט לענייני משפחה. כעת, המתנגדים עשויים לטעון למשל להשפעה בלתי הוגנת על המוריש מטעם אחד או יותר מהנהנים מהצוואה, לטעון שבעת כתיבת הצוואה לקה בשכלו או בנפשו, לטעון לטעויות בצוואה, וכן טענות נוספות.

על כן, מעבר לליווי כותב הצוואה על עורך הדין הוא לסייע בעריכת צוואה, הכתובה באופן שאינו משתמע לשתי פנים ושאינו ניתן לערעור. כך, המוריש יכול להמשיך בחייו בביטחון ובידיעה שבבוא העת רצונו אכן יתקיים, ושהסיכוי שהתנגדויות יגיעו לפתחו של בית המשפט הינו נמוך מאוד, על כל המשתמע מכך גם לגבי הקשרים המשפחתיים היקרים לליבו.

אמנם, אין זה נפוץ שבית המשפט מבטל צוואות, ונטל ההוכחה שעל כתפי המתנגדים הינו גדול, אך כבר היו מקרים מעולם. יתרה מכך, מדובר בסיטואציות מורכבות מאוד מבחינה רגשית ומשפחתית, העלולות לפגוע ואף להרוס קשרים שנבנו לאורך שנים רבות.

תפקידים נוספים של עורך דין צוואות וירושות (תל אביב)

כאמור, תפקידו העיקרי של עורך דין צוואה תל אביב הוא ללוות, לייעץ ולסייע בעריכה תקפה של צוואות.

מעבר לכך, עורך הדין צריך גם: 

  • לייעץ גם בנוגע בסוגיות מיסוי רלוונטיות.
  • לוודא השגת אימותים ואישורים שונים לכתוב בצוואה. למשל, במסירת צוואה בפני רשות, הנוטריון עצמו יכול להיחשב לרשות.
  • לטפל בכל הקשור לקיום צוואות וירושות, פעולות המבוצעות אל מול הרשם לענייני הירושה.
  • במידת הצורך, עורך הדין גם מייצג לקוחות המעוניינים להתנגד לקיום צוואות וירושות או לחילופין את הצד המתגונן כנגד התנגדויות אלו בבית המשפט לענייני משפחה.
עורך דין צוואה בתל אביב

אילו סוגים של צוואות קיימים

החוק בישראל מאפשר מסירה של צוואות במספר אופנים.

  1. ראשית, קיימת צוואה בכתב ידו של המצווה עם חתימה ותאריך, אותה הוא יכול לשנות לאחר מכן כראות עיניו, כאשר הצוואה המאוחרת ביותר היא התקפה.
  2. צוואה בפני רשות, אותה אפשר להגיש או להפקיד אצל עורך דין לענייני ירושה שהינו נוטריון, כשהיא מודפסת או בכתב היד של המוריש, וכמו כן ניתן להפקידה בבית משפט לענייני משפחה, בית דין רבני ורשם הירושות. בפני נוטריון וגורמים שיפוטיים נוספים ניתן גם להקריא את הצוואה, כלומר מסירת הצוואה בעל פה.
  3. צוואה בעל פה שהינה שונה באופן מהותי. מדובר בצוואה שנמסרת על ידי אדם הסבור כי הוא מצוי על ערש דווי ועליו למסור אותה בדחיפות בנוכחות שני עדים לכל הפחות. על העדים מוטל לכתוב זיכרון דברים של הפרטים שנמסרו ולהגיש אותו לידי רשם הירושה. עוד סוג נקרא צוואה בפני עדים, שהינה צוואה מודפסת או כתובה מול שני עדים החותמים עליה, אך לעדים אלו אסור להיות בעלי עניין בעיזבון.
  4. צוואה הדדית שאותה בני הזוג כותבים יחדיו על מנת להבטיח את הזכויות של מי מהם שיישאר לאחר שהשני נפטר. בדרך כלל, המטרה של צוואות אלו היא להשאיר את הדירה במלואה בידי בני הזוג הנותר, שאם לא כן 25% ממנה עוברים לידי ילדי הנפטר. גם את הצוואה הזו ניתן לשנות לאורך השנים, והאחרונה שנכתבה היא התקפה לאחר פטירתו של אחד מבני הזוג.

ליווי וייצוג משפטי בענייני צוואות וירושות- עו”ד אביטל רבינוביץ’

עו”ד אביטל רבינוביץ’, הינה עורכת דין מומחית ומנוסה לדיני משפחה וחברה בלשכת עורכי הדין בישראל כבר למעלה מ-25 שנים. במהלך הקריירה, התמחתה אביטל אצל כבוד השופט יצחק שנהב המנוח, סגן נשיא בית המשפט לענייני משפחה באזור תל-אביב וכיהנה גם כחברה בוועדת החקיקה של דיני משפחה בלשכת עורכי הדין.

משרד עו”ד ונוטריון אביטל רבינוביץ’, ממוקם במתחם הבורסה ברמת-גן ונוסד על ידי עו”ד רבינוביץ’. המשרד מציע שירותים משפטיים ושירותי גישור ברמה מעולה ובסטנדרטים הגבוהים ביותר בתיקי דיני משפחה כולל תיקי ירושה סבוכים- הן בבית המשפט והן בערכאות ערעור.

המשרד מעניק שירותים משפטיים, שירותי נוטריון וליווי אישי גם בהליכי חלוקת רכוש, צוואות וכ’ו.  צוות המשרד מעניק גם שירותי ניסוח ועריכת מסמכים משפטיים ברמה הגבוהה ביותר גם בתחומים אחרים בדיני משפחה כמו גישור, ייפויי כוח מתמשך, הסכם ממון ועוד.

כחלק מהייצוג המשפטי, אנו בונים לקהל לקוחותינו אסטרטגיה אישית מפורטת בהתאם למטרות שלהם וכמובן, כדי להשיג את התוצאות המיטביות ביותר עבורם.

לפרטים נוספים בנושאי צוואות וירושות ולקבלת ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי ו\או קביעת פגישה עם עו”ד, מגשרת ונוטריון אביטל רבינוביץ’, הנכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון 03-5751505 או באימייל Avital.adv@gmail.com.

מחכים לפנייתך

פנו אלינו ונשוב בהקדם