תל אביב היא העיר המרכזית בישראל, פרט אולי לירושלים. כמיליון איש עוברים בשטחה מדי יום ובתחום השיפוט המוניציפלי שלה מתגוררים מאות אלפי תושבים. לכן קיים ביקוש רב לגישור איכותי בתל אביב, הן עסקי והן משפחתי. בכתבה הבאה נסביר על חשיבותו של מקצוע הגישור בתל אביב.

מהו בכלל גישור?

לפני שנסביר את חשיבותו של עורך דין גישור בתל אביב, כדאי להקדיש כמה שורות כלליות יותר למקצוע הגישור עצמו – מה המשמעות שלו ולמה הוא משמש.

הגישור, כפי שניתן להבין משמו הוא ניסיון ליצור גשר בין שני צדדים שהתגלע ביניהם סכסוך. מדובר באלטרנטיבה משפטית שמעוניינת להחליף חלופות משפטיות שעלולות להיות קשות יותר למעורבים בהן, כמו למשל תביעה המתנהלת בין כותלי בית המשפט או בבית הדין הרבני. בשונה מהמאבק המשפטי הקלאסי, שהופך במקרים רבים להתנצחות בין הצדדים, מטרתו של הגישור היא הפוכה: הגעה לפתרון משותף פה אחד על אופן סיום המחלוקת המשפטית, כלומר פשרה המקובלת על כולם.

תהליך הגישור כולל ארבעה מרכיבים המסייעים לו להפוך לאלטרנטיבה המשפטית שהוא: סודיות מוחלטת של האינפורמציה המועברת במהלכו, ניטרליות כלפי הצדדים של היושב בתפקיד המגשר, השתתפות רצונית בתהליך של שני הצדדים והגעה לפתרון מוסכם שלא נכפה “מלמעלה” על ידי המגשר, אלא הגיע מיוזמתם של הצדדים בגישור.

גישור נפוץ מאוד בשלל מחלוקות וסכסוכים בין צדדים, החל מסכסוכי שכנים וכלה בסכסוכים עסקיים אשר עוסקים בכסף רב. חוק הסדר התדיינויות במשפחה שנכנס לתוקפו בישראל בשנת 2016 קובע שעל כל זוג העומד להתגרש חובה לעבור תהליך גישור. לכאורה יש כאן פגיעה מהותית בתהליך, אשר מושתת בין היתר על השתתפות רצונית של צדדי הסכסוך, אך מנגד, חוק זה מסייע לזוגות רבים להגיע להסדר בדיסקרטיות, ביעילות ובכבוד הדדי, ללא ליבוי האש ביניהם.

עורך דין גישור בתל אביב

מיהו מגשר?

למעשה, בשביל לעבוד בישראל כמגשר אין צורך בהכשרה אקדמית ארוכה ומפרכת. קורס לימודי תעודה של כמה עשרות שעות אקדמיות מספיק בשביל לרכוש את המקצוע המדובר ולהצטרף ללשכת המגשרים בישראל. יחד עם זאת, במחלוקות רבות קיים יתרון מובנה למגשר שהוא גם עורך דין, מאחר ויש לו היכרות מעמיקה עם החוק וכלים משפטיים בשביל לצלוח את המשימה בכבוד ולענות על ציפיותיהם של כלל הצדדים.

מעבר לדרישות הקונקרטיות, יש משקל גדול בתהליך הגישור על אופיו הפרסונלי של המגשר. נכון, בשביל להיות מגשר על הנייר כל שצריך הוא מעבר של קורס מגשרים, אך בשביל להצליח בעבודה זאת לאורך זמן יש צורך בסט כישורים ייחודי: על המגשר להיות קשוב לסביבה, סבלני, יצירתי ופשרני. אם לסכם זאת בקצרה, דרוש אדם משכין שלום.

חשוב לדעת שמגשר בישראל פועל לפי כללי אתיקה מחייבים. בין היתר, מוטלת עליו החובה לגשר ללא משוא פנים בין הצדדים וללא חשד לניגוד עניינים עם מי מהצדדים. בנוסף המגשר חייב לשמור על סודיות מוחלטת ולא לעשות כל שימוש שהוא במידע העולה מתהליך הגישור שלא לצורך הגישור. כלל אתי חשוב נוסף הוא חובתו של המגשר ליידע את הצדדים בצורך להתחשב ככל האפשר בקטינים הנוגעים לתהליך הגישור, כלל חשוב מאוד כאשר מדובר בגישור משפחתי.

איך מוצאים עורך דין שהוא גם מגשר בתל אביב?

כפי שניתן להבין מקצוע הגישור הוא מקצוע חיוני ומשמעותי מאין כמותו. הוא מסייע ליישב סכסוכים מכל סוג שהם, בדרך הגונה ומכובדת המייצרת הסכמות בין הצדדים. תהליך זה מהווה לא פעם אלטרנטיבה משפטית ראויה לדרכים המשפטיות “הקלאסיות”, וגובה מהמשתתפים בו מחירים כלכליים ורגשיים פחותים בהרבה.

מן הסתם, עיר גדולה כמו תל אביב דורשת תהליכי גישור מדי יום ביומו. כמובן שגם על רקע עסקי, אך בראש ובראשונה עבור משפחות אשר שואפות לסיים את הקשר הזוגי באופן בריא ככל האפשר. ידוע שתהליך הגירושים עלול להתגלות כעניין אכזרי למדי למעורבים בו, ולכן תהליך גישור המנסה למנוע זאת, הוא כל כך חשוב.

איך מוצאים עורך דין מגשר בתל אביב? אביטל רבינוביץ, עורכת דין ומגשרת, היא הכתובת האידיאלית לכל תושבי המרכז. עם ניסיון משפטי נרחב ומאות משפחות שלוו על ידה, עו”ד אביטל רבינוביץ יודעת להפעיל פתרונות משפטיים ויצירתיים שיעשו טוב ללקוחותיה. מוזמנים ליצור קשר או לגלות פרטים נוספים ממש כאן.  מס’ טל 03-5751505, 050-7755138, Avital.adv@gmail.com

מחכים לפנייתך

פנו אלינו ונשוב בהקדם