תעריף שכר טרחה נוטריון

קיימים מסמכים ואישורים רבים המצריכים הצהרה ו/או חתימה באמצעות עורך דין. ואולם, חלקם של המסמכים וההליכים הינם רגישים, מורכבים ובעלי משמעויות נרחבות יותר, ולפיכך אי אפשר להסתפק בהם בעורך דין מן השורה, ויש לפנות אל נוטריון או נוטריונית. בשורות הבאות יוסבר מהו נוטריון וכיצד נקבע שכר הטרחה שלו.

אז מהם בעצם שירותי נוטריון /נוטריונית

בראש ובראשונה, נוטריון הינו עורך דין אשר בסמכותו להעיד, לאמת, לאשר ולערוך מסמכים מסוימים לצרכים משפטיים, כאשר הוא נותן תוקף לזהותו של החותם ולחתימה מרצון חופשי, כמו גם למקוריות המסמך, לנכונות תרגומו ועוד. כאמור, מדובר בעורך דין וותיק, חבר בלשכת עורכי הדין בארץ לפחות משך עשר שנים, ללא הרשעות בעבירות שיש עימן קלון, ללא השעיה מלשכת עורכי הדין, וכן אזרח ישראלי. העומדים בתנאים עוברים השתלמות מטעם משרד המשפטים המכשירה אותם לטיפול במסמכים הרגישים, ולאחר מכן וועדה של משרד המשפטים מאשרת אותו והוא נכנס לספר הנוטריונים הנושא את חתימתו.

מכאן והלאה הוא רשאי להעניק שירותי נוטריון, למשל אישור הסכמי ממון שנכרתו בטרם הנישואין, מתן עדות לצוואת בעל פה (צוואה בפני רשות), הגשת דברי הצוואה בכתב מטעם המצווה לנוטריון, אימותי חתימה כגון ייפוי כוח נוטריון כללי ומתמשך, ייפוי כוח למכירה של מקרקעין, יפויי כוח בלתי חוזר נוטריוני, אישורים לנכונות העתקי מסמכים, אישורי תצהירים, אישורי חיים, עריכת מסמכים בעברית ובאנגלית, ועוד.

שכ ט נוטריון

כיצד נקבע שכר הטרחה של נוטריונים

חשוב לדעת כי תעריף שכר טרחה נוטריון הינו קבוע, כלומר מדובר במחיר ידוע מראש שהנוטריון אינו רשאי לגבות יותר או פחות ממנו עבור כל פעולה. מדובר בתעריף קבוע על פי תקנות הנוטריונים (שכר שירותים) משנת 1978, כאשר התעריפים (לא כולל מע”מ) מתעדכנים מדי שנה מול מדד המחירים לצרכן על ידי משרד המשפטים.

עם זאת, ראוי לציין כי לצד המחיר הקבוע של תעריף שכ ט נוטריון עשויות להיות תוספות. למשל, במידה ומדובר בפעולות המצריכות יציאה מהמשרד, ובמידה והלקוח מבקש זאת במפורש, מתווספות הוצאות נסיעה שגם הן קבועות בתקנות הנוטריונים. כמו כן, לעיתים לפעולה הבסיסית הנדרשת מהנוטריון עשויות להצטרף פעולות נוספות, למשל בדיקות ועריכות הקשורות בייפוי כוח מתמשך, בלתי חוזר,  ולפיכך העלויות יהיו גבוהות יותר מאשר האימות והאישור הבסיסי של המסמך.

מבחינת הציבור, התעריף הקבוע של שכ ט נוטריון מקנה ביטחון, שכן המחירים ידועים מראש ואין צורך להשוות בין שירותי המשרדים. למעשה, שירותים פרטיים אלו החליפו שירותים שהיו בעבר ציבוריים, ומכאן מגיעות התקנות של התעריף הקבוע.

כמה דוגמאות לשכר הטרחה של נוטריון לשנת 2023

כאמור, תעריפי שכר הטרחה של נוטריון מתעדכנים מדי שנה. לפניכם מספר דוגמאות לעלויות שירותי הנוטריון נכון לשנת 2023:

  • אימות הסכם ממון – בני זוג שטרם נישאו יכולים כאמור לאמת את הסכם הממון שלהם בפני נוטריון. נכון לשנה זו, במעמד אימות ההסכם שכר נוטריון עומד על 394 ₪, ובמידה ונדרשים עותקים נוספים ששל ההסכם הרי שעלות האימות של כל מסמך נוסף הינה 68 ₪. יש לציין, כי לעיתים הסכמים אלו מצריכים גם תרגום נוטריוני, בין אם לצורך הגשה של הסכם לרשויות מקומיות או במדינה אחרת. במקרים אלו, עלות התרגום תהיה 50% מהעלות הקבועה לתרגומים נוטריונים. העלות המלאה של תרגום נוטריון עומדת על 224 ₪ עד למאה המילים הראשונות, ולאחר מכן 178 ₪ על כל מאה מילים נוספות ועד לאלף מילים. החל מאלף מילים והלאה העלות היא 86 ₪ לכל מאה מילים.
  • אימותי חתימות – במידה והמסמך נדרש לחתימה על ידי אדם אחד בלבד, הרי ששכר טרחה נוטריון לאימות חתימתו עומד ע”ס של 178 ₪, ובמידה וישנם אנשים נוספים הנדרשים לחתום על המסמך, העלות תהיה 70 ₪ לכל חותם נוסף. אל זאת מצטרפת עלות בסך 70 ₪ למקרה שאחד החותמים חותם בשם אדם אחר שהסמיך אותו לכך. וגם כאן, אם נדרש תרגום נוטריוני של המסמך הרי שהעלות תהיה 50% מהעלות המלאה האמורה לעיל. יש לציין כי כל העתק נוסף של המסמך המאומת כרוך בעלות של 70 ₪.
  • אישור צוואות – במידה ושירותי נוטריון נדרשים, על מנת, לאשר צוואה (צוואה בפני רשות), הרי שהאימות של החותם הראשון כרוך בעלות של 259 ₪, ומכאן והלאה 132 ₪ לכל חותם נוסף. ושוב, אם נדרש תרגום העלות תהיה 50% מהעלות המלאה כאמור לעיל, וכל העתק של הצוואה המאושרת כרוך בעלות של 79 ₪.

לקבלת שירותי נוטריון

לפרטים נוספים על העלויות ולקבלת שירותי נוטריון, פנו אל משרדנו.

מחכים לפנייתך

פנו אלינו ונשוב בהקדם