הליכי גישור עם עו”ד גירושין בראשון לציון 

לעולם אין זה קל להחליט על פירוק הקשר הזוגי, ובוודאי שלא קל לבצע “ארגון מחדש” של התא המשפחתי הכולל ילדים. השאיפה והתקווה היא לפתוח בסופו של יום דף חדש, אולם על הדרך עומדים אתגרים שיש לפתור אותם בצורה מושכלת ונבונה. כאן עומד לימינכם עורך דין לענייני גירושין בראשון לציון (או בערים אחרות) אשר תפקידו להוות משענת משפטית איתנה, ובמידת האפשר גם ינחה אתכם בהליכי גישור המובילים להסכם גירושין.

קודם כל – בקשה ליישוב סכסוך

בראש ובראשונה, חשוב לדעת שהחל מחודש יולי 2016 נכנס לתוקף חוק שזכה לכינוי “גישור חובה”, למרות ששמו הרשמי הוא חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה. כל עורך דין לגירושים בראשון לציון יוכל להסביר לכם, כי מטרת החוק היתה למנוע את המרוץ אל הערכאות ואת הגשתן של תביעות מפתיעות. מכאן והלאה, אין מגישים עוד תביעות לבית הדין או לבית המשפט באופן חד צדדי, אלא יש להגיש תחילה בקשה משותפת ליישוב סכסוך. יצא אפוא, שאנו מצויים בתקופה בה לא ניתן להגיש מיד תביעות אלא אם מדובר בסעדים זמניים, ועל בני הזוג להתוודע לפחות לאפשרות של הליך הגישור.

הלכה למעשה, מדובר לפחות בפגישה אחת עם עובדת סוציאלית ואנשי מקצוע נוספים דרך יחידת הסיוע של בתי המשפט ובתי הדין, אשר בה יוסברו האפשרויות הקיימות, ההליכים, המשמעויות, העדיפות של הגעה להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט, ועוד. לאחר הפגישה הזו, במידה ובני הזוג מעוניינים להמשיך, הם יכולים להיות מיוצגים על ידי עורך דין המתמחה בגירושין מטעמם. כמו כן, מלבד הפגישה הראשונה, ביכולתם להחליט שאינם מעוניינים להגיע לפגישות נוספות. הלכה למעשה ההליך “החדש” לא מנע את מרוץ הסמכויות אוי אף חידד אותו.

עורכי דין מובילים לגירושין

גישור גירושין עם עורך דין

במרבית המקרים בוחרים הזוגות שלא לעבור את התהליך הקצר ביחידת הסיוע, אלא לפנות אל מגשר גירושין בראשון לציון (או בכל עיר אחרת) – החבר בלשכת המגשרים בישראל. ראוי לציין, כי גישור גירושין בראשון לציון אינו מבוצע בהכרח על ידי בעלי מקצוע שהינם עורכי דין, אך קיים יתרון גדול בפנייה אל מגשר שהינו עורך דין המומחה בגירושין, עקב בקיאותו הרבה בתחום משפטי זה, אשר עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרות.

מטרתו של הגישור עם עו ד גירושין בראשון לציון הוא להביא להסכמות בין בני הזוג, ככל הניתן בדרך של הקשבה והתחשבות. למעשה, ההסכם יעסוק בכלל הנושאים הקשורים לגירושין ולחיים שאחרי, כלומר לנושא הסדרי השהות (בעבר נקטו במילים משמורת יחידנית /בלעדית או משותפת ), לדמי המזונות לילדים , מזונות אישה, לחלוקת הרכוש והנכסים המוחשיים והבלתי מוחשיים, ואף ניתן להכניס היבטים נוספים כגון הסכמות על דרכי החינוך ומוסדות הלימוד, מגורי ההורים ועוד.

כאמור, חשוב לערוך את ההסכם עם עו ד גירושין בראשון לציון בעל ניסיון רב, שכן לכתוב בו תהיה השפעה מכרעת על כלל המעורבים ובכל מישורי החיים – כלכלה ופרנסה, קשרים ומשפחה, חיי היומיום ועוד. ניסיונו הרב של עורך הדין יאפשר לגבש בצורה הולמת את כלל הסוגיות הנידונות, למצוא פתרונות יצירתיים ואת עמק השווה, תוך שמירה על רווחתם של הילדים ועל צרכי ההורים. בסופו של יום, ההסכם שיערוך עורך הדין יגיע אל בית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני לצורך אישורו, ובכך יקבל תוקף חוקי ומחייב.

האם עדיף לפנות להליך גישור?

לכאורה, חוק “גישור חובה” פוגע בחופש הניתן לאנשים, ומחייב אותם ללכת בדרך שאינה בהכרח מתאימה להם. למעשה, במידה ובני הזוג אינם מסוגלים לשתף פעולה או להגיע להסכמות מכל סיבה שהיא, הרי שהדברים יגיע לבסוף אל בית המשפט או לבית הדין, אם כי לאחר תקופת מה. היתרון טמון בהצגת האפשרות של הליכי הגישור, אשר להם תועלות רבות על פני הגשת תביעות.

כך למשל, עורך דין גירושין בראשון לציון יוכל להסביר לכם, שכאשר אתם פונים לבית המשפט או לבית הדין, הנכם מעבירים את הכוח להחליט על חייכם לידי אדם אחר (שופט, דיין). אדם זה אמנם מסתייע במסמכים שאתם מגישים, בדיונים ולעיתים גם בחוות דעת של בעלי מקצוע, אך בוודאי שאינו יכול להכיר את הנפשות הפועלות וצרכיהן כפי שאתם מכירים. לעומת זאת, בהליכי הגישור מי שמחזיק בכוח להחליט, לעמוד על שלכם ולוותר, הוא אתם בלבד, ומי כמוכם מכיר את הצרכים הרגילים והמיוחדים, את חיי היומיום, את הקשרים, את הסוגיות הכלכליות וכיוצא בזאת.

כמו כן, עורכי דין מובילים לגירושין יסבירו לכם שהליכי הגישור הם האופציה העדיפה למי שרוצה לחסוך מעצמו כאבים ונזקים. ראוי לזכרו שהליכי גירושין הנידונים בערכאות עקב תביעות, עלולים להימשך זמן רב מאוד עקב העומס על מערכת המשפט, ואין זה נדיר שהם מתפרשים על פני חודשים ארוכים ואף יותר מכך. זוהי תקופה ארוכה מאוד של אי וודאות ולעיתים אף סערת רגשות ותחושת חוסר אונים מול המערכת. לעומת זאת, הליכי הגישור יכולים להסתיים בתקופה קצרה בהרבה, אפילו שבועות בודדים בהתאם לסוגיות השנויות במחלוקת, מורכבותן, ויכולתכם לשתף פעולה.

אין אלו רק הטרחה והכאבים הנפשיים שנחסכים מכם, אלא גם ממון נכבד הכרוך בהליכים משפטיים. אמנם, גם הליכי הגישור כרוכים בתשלום, אך ההוצאות לרוב קטנות בכמה מונים לעומת ניהול תביעות משפטיות מלאות. אז אם אפשר, עדיף להשאיר את הכסף אצלכם וליהנות מיותר ביטחון לקראת התקופה הבאה, המלווה גם בשינויים כלכליים.

ולבסוף, הליך הגישור וההסכמות המשותפות סוללים את הדרך לשיתוף פעולה טוב בעתיד, והוא בהחלט יידרש, בעיקר אם יש לכם ילדים.

לקבלת ליווי וייצוג משפטי

לפרטים נוספים בנושאים אלו ולקבלת ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי, פנו אל משרדנו.

מחכים לפנייתך

פנו אלינו ונשוב בהקדם