בחירה נכונה עורך דין ונוטריון בתל אביב

שירותי עורך דין ונוטריון בתל אביב מוצעים על ידי משרדים רבים, ולכן באופן טבעי מופיעה השאלה כיצד לבחור ביניהם באופן נכון. על מנת לאפשר בחירה נכונה ומושכלת נביא בפניכם רקע בסיסי בנושא.

 

לבחור רק בנוטריון!

ראשית, חשוב להבהיר כי על פי חוק ישנם מסמכים שרק נוטריון יכול לערוך, לאמת ולאשר. כל ניסיון להיעזר לשם כך על ידי עורך דין שאינו נוטריון משמעו עבירה פלילית. מעבר לכך, בית המשפט או כל סמכות אחרת הדורשת מסמך עם אישור נוטריוני, פשוט לא תקבל את המסמך המוגש לה אם אינו מלווה באישור נוטריון מוסמך המצוי ברשומות משרד המשפטים.

יש השפעה לתחום ההתמחות

שירותי  עוד נוטריון בתל אביב עשויים להידרש עבור מסמכים מגוונים בתחומים שונים, ולעיתים ישנה גם חשיבות להתמחותו הספציפית של עורך הדין. כך לדוגמא, בתחום דיני המשפחה מוסמך הנוטריון לאשר צוואות, הסכמי ממון בין בני זוג שטרם נישאו, ועוד. אם ניקח למשל את עריכת הצוואות, הרי שעריכתן בפני נוטריון נותנת להן תוקף משפטי משמעותי המקביל לעריכה בפני שופט, דבר המקטין למינימום את הסיכוי לערעור עליה בעתיד. במידה וכבר קיימת צוואה, הרי שההליך קצר ופשוט מאוד, ורק מצריך הגעה עם הצוואה למשרד הנוטריון וחתימה עליה תוך שהנוטריון מוודא את הבנת משמעותה, את זהות האדם ואת חתימתו ורצונו הטוב והחופשי.

עורך דין ונטריון בתל אביב

יחד עם זאת, במידה והאדם גם מעוניין בעריכת הצוואה, הרי שכאן יש חשיבות לעורך דין הבקיא בענייני משפחה. עורך הדין יכול להנחות את המצווה בסבך השיקולים והמשמעויות של חלוקת עיזבונו, בין אם מדובר בהשלכות אישיות, ממוניות, היבטים של מיסוי וכד’ ובדגש על ניסוח ברור ומפורש אשר יקטין מאוד את הסיכויים לערער עליו בבא היום.

דוגמא דומה במהותה היא הסכמי ממון, אותם יכול עורך דין נוטריון תל אביב לא רק לאשר (אם הם נחתמים לפני הנישואים) אלא גם לערוך. במידה ונדרשת עריכה של ההסכם, דבר חשוב ומומלץ מאוד, הרי שעורך הדין יכול לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות, להסביר את המשמעויות, להציע פתרונות יצירתיים, ולהעניק להם הסכם המאפשר להמשיך וליהנות מהיחסים על מי מנוחות.

האם לבחור נוטריון לפי התעריף?

חשוב לדעת כי לפי תקנות הנוטריונים (שכר שירותים) משנת 1978, ישנם תעריפים קבועים עבור הפעולות הנוטריוניות השונות. התעריפים שמשתנים מדי שנה לפי קביעת משרד המשפטים מחייבים את כל הנוטריונים ולא ניתן לסטות מהם. כך לדוגמא, נכון לשנת 2020 העלות של אימות חתימה של אדם יחיד בתור חותם ראשון על מסמך הינה 195 ₪ ואילו כל חתימת חותם נוסף על אותו המסמך כרוכה בעלות נוספת של 77 ₪. כמו כן, אישור צוואה בהתאם לחוק הירושה סעיף 22 כרוך בעלות של 284 ₪ עבור החותם הראשון, 145 ₪ עבור כל חותם נוסף, וכל אישור נוסף לצוואה כרוך בעלות של 87 ₪.

אם כן, עבור פעולות נוטריוניות פשוטות אין הבדל בתעריפים. יחד עם זאת, עבור פעולות מורכבות יותר של עריכת מסמכים עשוי כל עו”ד נוטריון לדרוש שכ”ט שונה, וכאן המקום לבחון את התעריפים המוצעים לכם. מאידך, אין להתפשר על וותק, ניסיון ויכולות מוכחות של עורך הדין בעריכת המסמך המבוקש על ידיכם.

לשירותי עו”ד נוטריון בתל אביב

לקבלת שירותי עורך דין ונוטריון תל אביב הנכם מוזמנים לפנות אל משרדה של  אביטל רבינוביץ’, עורכת דין, נוטריון ומגשרת בטלפון 03-5751505 ניתן גם לשלוח הודה באימייל: avital.adv@gmail.com  או באמצעות משלוח הודעת ווטסאפ למס’: 0507755138

מחכים לפנייתך

פנו אלינו ונשוב בהקדם