עורך דין הסכם ממון בתל אביב

בשנים האחרונות בוחרים יותר ויותר זוגות לערוך ולחתום על הסכם ממון, המסדיר בעיקר את סוגיית חלוקת הרכוש במקרה של פרידה. על פי רוב ההסכם נחתם בין זוגות שעדיין לא נישאו, אולם גם זוגות נשואים עורכים אותו, כאשר המטרה היא לאפשר לזוגיות להתנהל ולשגשג על מי מנוחות, כשלשני הצדדים יש וודאות באשר לעתיד ברמה הכלכלית.

למה להכניס הסכם ליחסים?

בדרך כלל, בפעם הראשונה ששומעים את המונח “הסכם ממון” מתעוררת התנגדות פנימית. מדוע להכניס מסמך משפטי יבש ורשמי אל תוך קשר אישי רגשי? ובכן, כאשר תפנו אל עורך דין הסכם ממון בתל אביב יוסבר לכם שההסכם נחוץ מאוד לעיתים, ובעיקר אם אחד מבני הזוג מגיע מרקע כלכלי שונה מאוד מהשני. לדוגמא, ייתכן שהאישה מגיעה ממשפחה אמידה שאפילו רוכשת עבור שני בני הזוג את הדירה. כעת, האישה ואולי גם גורמים ממשפחתה חוששים, כי במקרה של פרידה יתבע הבעל את חלקו בדירה, על סמך “איזון משאבים”. מצד שני, הבעל חושש, כי במקרה של פרידה לא יישאר לו כל חלק מהדירה שנקנתה עבורם, מה שיותיר אותו עם עתיד כלכלי לא בטוח.

הסכם ממון נועד לפתור בדיוק את המצבים האלו, בעודו מפרט בדיוק מה יקרה עם הרכוש של בני הזוג במקרה של פרידה, ומייד נראה כיצד הוא עושה זאת. אבל לפני כן נסביר שזוהי בדיוק הנקודה שבגללה מכניסים הסכם משפטי לתוך זוגיות – דווקא בשביל לאפשר לשניים להותיר מאחור את הדאגות הכלכליות, ולהתמקד במה שהכי חשוב, כלומר בבניית הקשר ובהנאה ממנו. כאשר בני הזוג מבינים, יודעים ובטוחים לגבי מצבם הכלכלי במקרה של פרידה, הם יכולים להתנהל ביתר נינוחות ומה שיכול היה להפוך מוקד למחלוקות, דאגות וריבים – מטופל מראש.

עורך דין הסכם ממון תל אביב

מה יש בהסכם ממון?

באמצעות עורך דין הסכם ממון בתל אביב עורכים הסכם המטפל בסוגיית הרכוש בעת פרידה. ההסכם מתייחס כאמור לרכוש שכל אחד מבני הזוג הביא עימו לקשר – דירה, עסק, רכב, חשבונות בנק וכדומה. בנוסף, הוא מתייחס אל “הרכוש המשותף” כלומר זה שנצבר לאורך השנים, וקובע כיצד הוא יחולק בהתייחס למידת ההשקעה (למשל בעסק), חלוקה שוויונית לגמרי וכדומה. בנוסף, ההסכם יעסוק בירושות, מתנות וחובות, ובמידת הצורך ניתן להרחיבו להיבטים שאינם כלכליים – למשל לערכאה שאליה פונים במקרה של פרידה.

חשיבותו של עורך דין מנוסה

כפי שניתן להבין, להסכם ממון יכולות להיות השלכות כבדות משקל, כמובן במקרה של פרידה, אך גם לאורך השנים של הקשר. על כן, ממש לא מומלץ לנסות לערוך את ההסכם לבד, אלא יש לפנות אל עו”ד לדיני משפחה אשר יודע לתת פתרונות מקובלים, נכונים ויצירתיים, המאפשרים המשך התנהלות רגועה ובטוחה בעתיד לבוא. יש לציין, כי את ההסכם גם חייבים לאשר מול גורמים שונים, כאשר בני זוג נשואים צריכים לפנות אל בית דין רבני או בית משפט לענייני משפחה, ואילו מי שטרם נישאו יכולים לעשות זאת גם מול נוטריון או רשם נישואין.

לפרטים נוספים וקביעת פגישה

לפרטים נוספים על הסכם ממון ולקביעת פגישה עם עורכת הדין, מגשרת ונוטריון אביטל רבינוביץ’, הנכם מוזמנים לפנות לטלפון 03-5751505 או למייל Avital.adv@gmail.com

מחכים לפנייתך

פנו אלינו ונשוב בהקדם