הסכם גירושין

למעלה מ – 50,000 זוגות נישאים מדי שנה בישראל, מתוכם מתגרשים למעלה מ – 14,000. כלומר – כמעט כל זוג שלישי כיום נפרד לאחר מספר שנות נישואין. חתימה משותפת על הסכם גירושין, היא הדרך האפקטיבית והחסכונית על מנת לנהל הליך גירושין. לפיכך, במהלך השנים האחרונות, זוגות רבים שעומדים בפני הליך גירושין, מעדיפים לבצע גישור ולא מאבק משפטי ממושך, כואב ויקר בבית המשפט.

למה צריך הסכם גירושין?

מערכת המשפט בישראל קובעת, שהסכם גירושין הינו בעל תוקף משפטי מחייב, רק לאחר שבני הזוג  קיבלו את אישור בית המשפט לענייני משפחה, או את אישור בית הדין הרבני . חובה להגיש בקשה זו לבית המשפט, ולאחר הגשתה, נקבע תאריך לדיון. במרבית המקרים, מדובר בהליך קצר מאד בו השופט מוודא שההסכם הוגן ובני הזוג הגיעו אליו בהסכמה מלאה, מבינים את ההסכם וחתמו עליו מרצונם החופשי. כאשר עורך דין מנוסה בענייני משפחה מנסח את הסכם הגירושין ומלווה את בני הזוג בבית המשפט – ברוב הפעמים, השופט מאשר את ההסכם ללא כל השגות.

הסכם גירושין בתל אביב

איזה סעיפים מופיעים בדרך כלל בהסכם גירושין?

רוב הסכמי הגירושין הם די סטנדרטיים ומזכירים בתוכנם חוזים משפטיים אחרים, ישנם מספר סעיפים חשובים אשר בדרך כלל נמצאים בהסכם זה:

  • משמורת ילדים – בסעיף זה מחליטים בני הזוג, כיצד מתבצע הסדר המשמורת על הילדים. יש זוגות הבוחרים במשמורת משותפת –הנהוגה היום- כלומר שיווין מלא ואחריות הורית שווה ומשותפת על הילדים. בהסכמים אחרים, בני הזוג מעדיפים משמורת מלאה של אחד ההורים, כלומר, אחד מההורים, בדר”כ האם, משמשת כהורה משמורן ואילו להורה השני נקבעים הסדרי שהות כפי הנקבע בהסכם.
  • דמי מזונות לילדים – בהתאם לסעיף של משמורת ילדים, בני הזוג מקבלים החלטה מושכלת לגבי חיוב במזונות (תלוי חלוקת זמן והכנסות כ”א מההורים), גובה התשלום עבור דמי מזונות, הסכום אמור לשקף את צרכי הילדים וגם להתאים למצבם הכלכלי של בני הזוג (גובה המשכורת, האם אחד מבני הזוג אינו עובד או סטודנט וכו’). בהסכם עצמו יש לפרט לא רק את סכום התשלום החודשי אלא גם את מועד התשלום ודרך העברתו.
  • חלוקת רכוש – במידה ואין הסכם ממון שנעשה לפני הנישואין, בני הזוג צריכים להחליט כיצד הם מחלקים את הרכוש ביניהם. יש לערוך פירוט מדויק של הרכוש (נדל”ן, רכבים, חשבונות בנק, חסכונות, עסקים ועוד) ובאמצעות עו”ד המגשר יש לחלקו בצורה הוגנת, על מנת, למנוע חילוקי דעות ומחלוקות בעתיד אשר יעיבו על המשך הקשר.

על מנת לחתום על הסכם גירושין בתל אביב, על בני הזוג להגיע להבנות בנושאים רבים. פעמים רבות, יש קושי לנהל משא ומתן פורה ולהגיע להסכם. היחסים בין בני הזוג עכורים ובמצב זה, לא פשוט לנהל דו שיח רגוע ויעיל, הפתרון לכך הוא פנייה להליך של גישור גירושין, באמצעותו אפשר לגשר על הפערים בין הצדדים ולהגיע להחלטות באופן נינוח ואפקטיבי.

אם אתם מחפשים עורכת דין ומגשרת המתמחה בהסכמי גירושין, המאמינה בטיפול אישי ומסור לאורך כל התהליך, עורכת דין בעלת ניסיון רב וסטנדרטים מקצועיים גבוהים ביותר, הגעתם לכתובת הנכונה!
כחלק מהייצוג המשפטי ומתוך רצון להשיג את הטוב ביותר עבורכם- נבנה ביחד תכנית פעולה משותפת לשם השגת מטרותיכם. הפעילות שלי כוללת ייצוג לקוחות בהליכים מחוץ לכותלי בית המשפט, בבתי הדין וגם במסגרת מו”מ ובהליכי גישור.

ניתן ליצור איתי קשר בטלפון: 03-5751505 או 050-7755138 או לאימייל: avital.adv@gmail.com ניתן גם ליצור קשר  כאן.

מחכים לפנייתך

פנו אלינו ונשוב בהקדם