תיק מס’ 6185-9- בית הדין הרבני האזורי בתל אביב יפו
 
סקירת פסיקה בנושאים: דיני משפחה – צו מניעה- צו הרחקה-בגידה- מעשי כיעור-קניין-חלוקת רכוש-צו פינוי
 
 
תמצית (רציו)
בני זוג שנישאו בשנת 1987 ולהם 2 ילדים. האישה הגישה תביעת גירושין בה כרכה את כלל ענייני הרכוש, כולל פינוי הבעל מדירת המגורים, בהיותה, לטענתה, הבעלים באופן בלעדי לרכוש זה, עקב קבלתם במתנה מהוריה.
במסגרת התביעה, הגישה האישה בקשה דחופה למתן צו מניעה במעמד צד אחד, כאשר העילות המרכזיות למתן הצו הינן טענות הקשורות לדיני הקניין ולמעמד אישי-בגידת הבעל.
סקירה
בחודש 11/2004 הגישה האישה בקשה למתן צו מניעה במעמד צד אחד, לפיו התבקש ביה”ד ליתן צו מניעה, אשר ימנע מהבעל להיכנס לדירת המגורים הרשומה ע”ש האישה- בה התגוררו הצדדים עם ילדיהם.
לטענת האישה מדובר בדירה השייכת לה באופן בלעדי, היות ודירה זו ניתנה לה במתנה מהוריה. עוד טענה האישה, כי הבעל מתרועע עם נשים אחרות, ובנסיבות אלה היא אינה מוכנה לאפשר לבעל את המשך המגורים בדירה.
 
הבעל, באמצעות, עו”ד אביטל רבינוביץ, הגיש תגובה לבקשה זו, בה נטען כטענה מקדמית, כי יש לדחות את הבקשה על הסף, לאור הגשתה בחוסר תום לב במקביל ובמהלך הליך גישור.
עוד נטען, כי תביעתה הרכושית של האישה טרם התבררה, ומשכך, כל עוד לא הוכחה תביעת האישה- לא ניתן לפגוע בקניינו ובזכויותיו של הבעל מכוח דיני הקניין,המעמד האישי, דוקטרינת ההסתמכות ושיתוף ספציפי.
 
ביה”ד לא נעתר לצו במעמד צד אחד, ולבסוף ערכו הצדדים הסכם גירושין כולל.

מחכים לפנייתך

פנו אלינו ונשוב בהקדם