מדוע לפנות אל עו”ד גישור בתל אביב

כניסה להליך גירושין היא צעד אשר לו השלכות כבדות משקל על כל המעורבים – הורים וילדים כאחד. עד כה, נקודת הפתיחה הייתה בהגשת תביעת גירושין לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה, כאשר לא פעם בני הזוג היו מתחרים זה בזה על ההגשה הראשונה, הקובעת את הערכאה שתדון בסוגיות השונות. ואולם, המצב כיום שונה לאחר כניסתו לתוקף של חוק “גישור חובה”, אשר מדגיש ובצדק את חשיבותו של הגישור, ולמעשה מחייב בו – לפחות במידת מה.

מכריחים אותנו לעשות גישור?

בעיקרון, כן. כיום על מנת להגיש תביעת גירושין יש להגיש תחילה בקשה ליישוב סכסוך, שוב לבית הדין או לבית המשפט. משמעות הבקשה שתיערך פגישת גישור ראשונה דרך יחידת הסיוע של בתי המשפט, בה יוסבר לבני הזוג על ההליכים הצפויים, על הזכויות והחובות, על אפשרויות טיפוליות, על יתרונות הגישור, ועוד. זוהי פגישת חובה ותוקפה הוא כתוקף תו של בית המשפט, כך ששני הצדדים צריכים להיות נוכחים. יחד עם זאת, היא אינה מחייבת להגיע להסכמה כלשהי, ולמעשה אחריה ניתן לבחור שלא להמשיך.

מאידך, בכל מקרה לא ניתן להגיש תביעה לערכאה זו או אחרת למשך 60 יום, כלומר ההליכים מוקפאים כדי לתת הזדמנות להגעה להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט. רק ניתן להגיש מספר בקשות לסעדים דחופים, למשל עיכוב יציאה מהארץ או טיפול רפואי דחוף לקטין. בתקופה זו של כחודשיים ייערכו עד 4 פגישות נוספות שבהן מקבלים עוד מידע, לומדים על האפשרות לקבל טיפול משפחתי, זוגי וכדומה, מדברים עם אנשי מקצוע שונים, וגם מנסים להגיע להסכמות לגבי הסוגיות המרכזיות של הגירושין.

עורך דין גישור בתל אביב

פנייה אל מגשר פרטי

לא חייבים לעשות את פגישות המהו”ת ביחידת הסיוע, וניתן בהחלט לפנות אל עו”ד גישור בתל אביב או בכל מקום אחר. מדובר במגשר החבר בלשכת עורכי הדין, אשר יקיים אתכם כל מספר נדרש של פגישות – בין אם יחדיו או עם כל אחד מבני הזוג בנפרד. בפגישות אלו ידונו כל הסוגיות הרלוונטיות לרבות המשמורת, זמני שהות, דמי מזונות וחלוקת רכוש. המטרה היא כמובן להגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט או בית הדין הרבני, אשר יתבטאו בהסכם שיהיה צריך רק לאשרו מול הערכאה הרלוונטית.

יש להדגיש, כי קיימים יתרונות מהותיים לביצוע ההליך עם עורך דין גישור בתל אביב או עם יחידת הסיוע. מדובר בהליך החוסך הרבה זמן, הרבה הוצאות יקרות והרבה סערות נפש ואמוציות הכרוכות בדיונים המשפטיים. הדבר טוב וחשוב הן להורים והן לילדיהם. יתרה מכך, הגישור משאיר את הכוח וההחלטות בידיים שלכם, ולא מעביר את האחריות לשופט או לדיין, שאינו מכיר אתכם ואינו מודע לצרכיכם ולרצונותיכם. בנוסף, תהליך גישור מאפשר להגיע להסכמות בדרך של שיתוף פעולה, הקשבה והבנה, מה שסולל את הדרך להמשך שיתוף הפעולה באופן מועיל בעתיד לבוא.

לפרטים נוספים וקביעת פגישה

לפרטים נוספים על התהליך עם עו”ד גישור בתל אביב ולקביעת פגישה עם עורכת הדין, מגשרת ונוטריון אביטל רבינוביץ’, הנכם מוזמנים לפנות לטלפון 03-5751505 או למייל Avital.adv@gmail.com

מחכים לפנייתך

פנו אלינו ונשוב בהקדם