הסכם ממון וגירושין בתל אביב

בתחום דיני המשפחה קיימים מספר הסכמים, כאשר שניים מהנפוצים והבולטים שבהם הינם הסכם ממון והסכם גירושין. מדובר בהסכמים בעלי השלכות משמעותיות על האנשים המעורבים בהם, דהיינו בני הזוג וילדיהם, ואף יש צורך לאשרם מול ערכאות משפטיות שונות. לפיכך, חשוב מאוד כי הסכם ממון וגירושין בתל אביב ייערכו על ידי עורך דין לדיני משפחה בעל ניסיון רב.

כמה מילים על הסכמי גירושין

הסכמי גירושין כשמם כן הם, נועדו להסדיר את מכלול הסוגיות הקשורות בפירוק הקשר הזוג והתא המשפחתי. זאת, תוך התמקדות בסוגיות המרכזיות שהן קביעת המשמורת (יחידנית, משותפת) או יותר נכון קביעת האחריות ההורית, קביעת הסדרי שהות (בעבר נקראו הסדרי ראיה), וכן קביעת דמי המזונות וחלוקת הרכוש. בנוסף, ההסכם עשוי לטפל בעניינים אחרים, למשל הסכמות על בתי הספר בהם ילמדו הילדים, דרכי חינוך, מרחק בין מקומות המגורים של בני הזוג הנפרדים, וכדומה.

היתרון של הסכם גירושין טמון בכך שהוא מבוצע מחוץ לכותלי בית המשפט או בית הדין הרבני, דבר המונע סכסוכים ממושכים, יקרים וכואבים בהרבה מאשר לשבת עם עורך דין ולהגיע להסכמות משותפות. כמו כן, הסכם זה מותיר את הכוח וההחלטה בידיהם של בני הזוג, במקום להעבירו לבית המשפט או לבית הדין, ומאפשר ליצור בסיס נכון יותר להמשך ההתנהלות המשותפת. כאמור, ההסכם דן גם בנושא חלוקת הרכוש בהתייחסות למה שהביא עימו כל אחד מלפני הנישואין, רכוש שנצבר במהלך הנישואין, וגם חובות, מתנות, ירושות וכן הלאה.

הסכם ממון וגירושין בתל אביב

הסכם ממון וגירושין

 ראשית, חשוב לדעת, כי בישראל קיים חוק יחסי ממון, הקובע שבעת גירושין או פרידה יקבל כל אחד מבני הזוג את מחצית הממון והרכוש המשותף שנצבר במהלך הנישואין. למרות שיש מן ההגינות והצדק בקביעה זו היא אינה מתאימה לכל הזוגות, ויש החפצים מסיבותיהם שלהם להפריד בין הנכסים שנצברו, ולקבוע מראש כיצד יחולקו במקרה של פרידה. בנוסף, ההסכם נותן מבעוד מועד ידיעה וודאות לגבי הנכסים הכלכליים שיעמדו לרשות בן הזוג בעת פירוק הקשר, דבר החוסך דאגות, טרדות, חילוקי דעות וסכסוכים בעניינים אלו לאורך שנות הקשר.

 

במילים אחרות, כמו עם הסכם גירושין גם הסכם ממון משאיר את הכוח בידיהם של בני הזוג במקום שיעבור לידיהם של ערכאות שיפוט. כך ניתן למשל להגיע להסכמות לגבי עסק שאחד מבני הזוג משקיע בו את כל מרצו, לגבי דירה בה מתגוררים בני הזוג שנקנתה ברובה או כולה בכספה של אחת המשפחות, ובאותו האופן ניתן להסכים לגבי חשבונות בנק, פיקדונות, השקעות וכיוצא בזאת.

 

חשיבותו של זהות עורך/עורכת הדין

 כפי שניתן לראות, מדובר בהסכמים מורכבים המצריכים בקיאות רבה בפן המשפטי והפיננסי, כמו גם הכשרה הולמת ויכולות גישור בין בני זוג. על כן, ההמלצה הגורפת היא שלא לנסות לערוך הסכמים כאלו לבד, אלא להסתייע בעורך דין המכיר היטב את החוק, יודע לצפות מראש מכשולים ואתגרים, ולערוך הסכם היוצר פתרונות מקובלים, צודקים והוגנים בעלי תוקף חוקי.

לפרטים נוספים על הסכם ממון וגירושין תל אביב ולקביעת פגישה עם עורכת הדין, מגשרת ונוטריון אביטל רבינוביץ’, הנכם מוזמנים לפנות לטלפון 03-5751505 או למייל Avital.adv@gmail.com

מחכים לפנייתך

פנו אלינו ונשוב בהקדם